*CONDITIE-TRAINING: PITTIG EN GEZELLIG*

In onze lessen conditie-training proberen we zo volledig mogelijk te zijn.
Dat betekent dat in deze groepen niet alleen wordt gewerkt aan conditie (uithoudingsvermogen), maar dat ook lenigmakende en spierversterkende oefeningen aan bod komen.
Hierbij wordt af en toe muziek gebruikt en verder klein materiaal zoals ballen, stokken, touwtjes, banken, elastieke banden, haltertjes, enz.
Geen moeilijke dingen aan de rekstok, vogelnestjes in de ringen of discoachtige toestanden dus.
Soms wordt er aan het eind van de les een (bal-)spel of wat ontspanningsoefeningen gedaan.
Verder houden we, als extraatje, wel eens een buitentraining of organiseren een conditietest om te zien hoe onze conditie er voor staat.

55+ of ........." IETS RUSTIGER AAN" …………

Voor de dames en heren die niet meer “piep” zijn, of die heel lang niet (of misschien wel nooit) hebben gesport, hebben we speciale LOW GEAR (lage versnellings)-groepen.
Osteoporose, de botontkalking die volgens specialisten al vanaf ca. 35 jaar toeslaat, is voor veel ouderwordende mannen en nog meer vrouwen een groot probleem.
Naast gezonde voeding is bewegen de remedie ! Maar dan wel aangepast en goed gedoceerd.
Voor de dames die van de MENO-PAUZE een MENO-ACTIEF willen maken en voor de heren die VUT FIT willen worden of blijven.

Vindt u gemengd- of samen-sporten leuker ; op donderdag-avond en zaterdag-ochtend hebben wij lessen circuit-training. Lees dan hierover het aparte info-briefje.


* CONDITIE-TRAINING : PITTIG EN GEZELLIG ! *